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Site(s) Web de People2.0 Global et avis de confidentialité en matière de marketing

Dernière mise à jour : 25 juillet 2022

People2.0 s’engage à protéger vos données personnelles et à se conformer aux réglementations sur la confidentialité des données des juridictions dans lesquelles nous opérons.

Cette Déclaration de confidentialité explique comment People2.0 Global et ses filiales et sociétés affiliées collectent, utilisent, stockent et divulguent les Données personnelles des personnes qui interagissent avec nous (« vous »). Ces interactions sont notamment les suivantes : lorsque vous utilisez nos sites web; lorsque vous nous demandez de vous faire une proposition ou d’entrer en contact avec vous; lorsque vous nous contactez; lorsque vous vous inscrivez ou participez à un événement, un webinaire, un salon professionnel, des activités de vente ou de marketing de People2.0; lorsque vous téléchargez un livre électronique, un rapport ou d’autres documents numériques; lorsque vous postulez à un emploi ou répondez à une enquête de People2.0

Informations que nous recueillons:

Au cours de l’utilisation des sites Web de People2.0, vous pouvez nous fournir des informations personnellement identifiables. Il s’agit d’informations vous concernant qui peuvent être utilisées pour vous contacter ou vous identifier, et d’informations sur votre utilisation des services qui peuvent être liées à vous (« Informations personnelles » ou « Données personnelles »).

Nous pouvons vous demander de fournir des Informations personnelles lorsque vous :

  • Utilisez nos sites web ou nos applications
  • Demandez des devis, des services, de l’assistance, des livres blancs ou des informations
  • Demandez des services ou vous inscrivez à des événements ou à des webinaires
  • Créez ou gérez un compte
  • Postulez à un emploi
  • Participez à des enquêtes ou à d’autres activités promotionnelles en ligne ou dans tout autre lieu.
  • Fournissez un témoignage
  • Vous abonnez à des infolettres, à des programmes People2.0, à des courriels de marketing ou à d’autres documents
  • Communiquez avec nous sur des réseaux sociaux tiers (sous réserve des conditions d’utilisation et des politiques de confidentialité de ces tiers).
  • *Postulez à un emploi avec People2.0 
  • **Utilisez l’une des plateformes People2.0 en tant qu’employé, entrepreneur, employé externe ou partenaire.

*Les demandeurs d’emploi recevront un avis de confidentialité lorsqu’ils postuleront à un emploi. Veuillez vous référer à l’avis du demandeur pour comprendre vos droits en matière de confidentialité.

**Les avis de confidentialité des plateformes seront présentés aux utilisateurs lorsqu’ils accèdent et utilisent l’une des plateformes ou l’un des services de People2.0 dans les différentes régions où nous opérons.

Les catégories d’informations personnelles que nous recueillons peuvent inclure votre nom complet, votre adresse électronique, vos numéros de téléphone et d’autres renseignements nécessaires pour vous fournir des informations ou des services supplémentaires. Il peut également s’agir d’informations professionnelles telles que le titre du poste et d’autres informations sur l’entreprise ou la société, y compris, mais sans s’y limiter, l’État et le pays de résidence de l’entreprise, la profession, le secteur d’activité et/ou toute autre information nécessaire pour répondre à votre demande.

Quelle est la base juridique de la collecte et du traitement des données?

Notre collecte et notre traitement de vos informations, tels que décrits ci-dessus, sont autorisés par la législation applicable en matière de protection des données car ils sont:

  • dans des cas spécifiques nécessaires à nos intérêts légitimes dans la poursuite des objectifs énoncés ci-dessus, ces intérêts n’étant dans chaque cas pas supplantés par les intérêts de votre vie privée
  • nécessaires à l’exécution d’un contrat
  • dans certains cas, nécessaires pour répondre à nos responsabilités légales ou réglementaires, telles que les divulgations aux autorités, aux régulateurs ou aux organismes gouvernementaux; ou
  • traitées avec votre consentement, que nous obtenons de vous de temps à autre, par exemple lorsque vous acceptez de recevoir des communications et des informations commerciales par courriel ou par d’autres moyens de communication.

Comment nous utilisons vos informations personnelles

Vos informations personnelles seront collectées et traitées par nos soins aux fins suivantes:

  • vous fournir les services que vous attendez de nous
  • adapter au mieux le contenu et les ressources en fonction de vos préférences.
  • répondre à votre demande ou à vos questions lorsque vous nous contactez.
  • avec votre consentement, nous pouvons également utiliser vos coordonnées à des fins de marketing direct afin de vous informer sur les services/produits/événements, etc. susceptibles de vous intéresser (nous communiquerons par courriel, téléphone, poste et/ou autres méthodes de communication)
  • vous envoyer d’autres informations – par exemple les événements à venir ou les infolettres de People2.0 UK&I – qui pourraient vous intéresser.
  • nous aider à créer, publier et améliorer le contenu le plus pertinent pour vous.
  • s’assurer que le contenu fourni par le site Web est présenté de la manière la plus efficace pour vous et pour votre appareil.
  • vous permettre de participer à des fonctions interactives de notre site Web, lorsque vous choisissez de le faire.
  • continuer à développer et à améliorer le site Web et les systèmes afin de mieux vous servir. Cela se produit principalement dans le cadre de nouveaux systèmes et processus informatiques, afin que les informations vous concernant puissent être utilisées pour tester ces nouveaux systèmes et processus informatiques lorsque des données factices ne peuvent pas reproduire entièrement le fonctionnement du nouveau système informatique.
  • effectuer des recherches analytiques sur notre base de clientèle et de candidats potentiels, y compris sur le contenu et les services/produits qui les intéressent.
  • transférer des données à des tiers (voir ci-dessous)
  • si nécessaire, pour se conformer à toute obligation légale; et
  • nous pouvons également traiter vos informations pour:
    • enquêter ou répondre aux incidents et aux plaintes
    • respecter les obligations et les droits, et coopérer aux enquêtes menées par la police, le gouvernement ou les autorités de réglementation.

Devez-vous nous fournir les informations personnelles que nous vous demandons?

Vous n’êtes pas dans l’obligation de nous fournir vos informations personnelles lorsque vous naviguez sur notre site Web, mais nous ne pouvons pas répondre à des demandes spécifiques d’informations ou vous fournir un service sur mesure si vous ne le faites pas.

Combien de temps conservez-vous mes informations personnelles?

Nous conserverons vos informations aussi longtemps que vous souhaiterez recevoir nos communications et que nous aurons une relation commerciale active avec vous. En règle générale, nous supprimons les données que nous ne sommes pas tenus de conserver en raison d’obligations contractuelles ou légales pendant 12 mois après le dernier contact.

Partage avec des tiers

Pour faciliter notre utilisation efficace de vos informations, et pour vous fournir du contenu et des ressources, ou pour répondre à une demande que vous nous adressez, nous divulguons vos informations à des tiers.

Toutefois, cette divulgation n’aura lieu que dans les circonstances suivantes:

  • Aux fournisseurs, sous-traitants et agents : de temps à autre, nous pouvons engager ou employer d’autres sociétés et personnes pour remplir des fonctions en notre nom. Il s’agit par exemple de l’hébergement et de la maintenance du contenu du site Web, ou de la fourniture de certaines fonctionnalités contenues sur le site Web, et de la fourniture de services de marketing
  • Ces destinataires n’auront accès à vos informations personnelles que dans la mesure où ils en ont besoin pour remplir leurs fonctions et ne sont pas autorisés à utiliser ces informations personnelles à d’autres fins. Ces destinataires seront soumis à des obligations contractuelles de confidentialité.
  • Aux autres entités People2.0

Adresses IP et fichiers témoins

Nous recueillons des informations sur votre ordinateur, notamment (lorsqu’elles sont disponibles) votre adresse IP, votre système d’exploitation et votre type de navigateur, pour l’administration du système. Il s’agit de données statistiques sur les actions et les habitudes de navigation de nos utilisateurs, et nous ne les utiliserons pas de manière isolée pour vous identifier ou identifier une personne.

Si vous nous fournissez des données personnelles, telles que votre nom, nous associerons ensuite votre adresse IP et votre historique de navigation (par exemple) à ces données personnelles.

Nous ne déposons que les fichiers témoins strictement nécessaires et de session sur votre ordinateur lorsque vous visitez nos sites web. Afin de fournir une expérience plus étoffée, nous pouvons vous demander de consentir à l’abandon de fichiers témoins supplémentaires, tels que les fichiers témoins d’analyse et certains fichiers témoins tiers, afin d’améliorer les performances du site Web et de fournir une meilleure expérience utilisateur. Veuillez consulter notre avis sur les fichiers témoins pour obtenir des informations supplémentaires sur les fichiers témoins que nous utilisons.

Localisation du stockage et du traitement de vos informations personnelles

Comme expliqué dans le paragraphe « Partage avec des tiers » ci-dessus, nous partageons vos informations personnelles avec les entités suivantes :

  • Fournisseurs, entrepreneurs ou agents tiers : lorsque nous faisons appel à un fournisseur, un entrepreneur ou un agent tiers, vos informations personnelles restent sous notre contrôle, et nous avons mis en place des contrôles pour garantir la protection adéquate de vos informations personnelles.
  • D’autres sociétés au sein de People2.0 : nous avons conclu un accord-cadre de transfert de données à l’échelle de notre groupe afin de garantir la continuité du niveau de protection adéquat de vos informations personnelles.

Transfert de données:

Vos informations personnelles peuvent être transférées et traitées dans un ou plusieurs autres pays dans lesquels People2.0 exerce des activités. Lorsque vous fournissez vos coordonnées à People2.0, nous traitons vos données et les renvoyons dans la région où vous résidez.

Pour les transferts en dehors de l’UE/EEE :

Nous ne transférerons vos données en dehors de l’UE que vers des pays qui, selon la Commission européenne, offrent un niveau de protection adéquat pour vous, ou dans lesquels People2.0 a mis en place des garanties appropriées pour préserver la confidentialité de vos informations. Ces pays sont les suivants :

  • États-Unis
  • Union européenne
  • Canada
  • Brésil
  • Australie
  • Inde
  • Malaisie
  • Royaume-Uni
  • Suisse

Vos droits d’accès aux données.

En vertu des lois applicables en matière de protection des données, vous pouvez avoir les droits suivants:

  • Droit d’accès et d’obtention d’une copie de vos informations personnelles : Vous avez le droit de demander la confirmation du traitement de vos informations personnelles. Lorsque c’est le cas, vous pouvez avoir accès à vos informations personnelles et à certaines informations sur la manière dont elles sont traitées. Dans certains cas, vous pouvez nous demander de vous fournir une copie électronique de vos informations.
  • Droit de corriger vos informations personnelles : Si vous pouvez démontrer que les informations personnelles que nous détenons à votre sujet ne sont pas correctes, vous pouvez demander que ces informations soient mises à jour ou corrigées.
  • Droit d’opposition au traitement et à la prise de décision automatisée.
  • Droit à la portabilité des données
  • Droit à l’oubli/à la suppression des données : Dans certaines circonstances, vous avez le droit de faire supprimer vos données personnelles. Vous pouvez faire une telle demande en tout temps et l’équipe de People2.0 chargée de la protection de la vie privée évaluera si votre demande doit être acceptée, mais ce droit est soumis à tous les droits ou obligations juridiques que nous pouvons avoir de conserver les données. Pour les situations où, conformément à la loi, nous déterminons que votre demande de suppression de vos informations personnelles doit être accordée, l’équipe de People2.0 chargée de la protection de la vie privée le fera dans le cadre des directives légales.
  •  

Pour exercer vos droits, vous pouvez nous contacter à l’adresse suivante : privacy@people20.com

Dans la mesure où notre traitement de vos informations personnelles est basé sur votre consentement, vous avez également le droit de retirer votre consentement en tout temps. Le retrait de votre consentement n’affectera pas la légalité de tout traitement fondé sur votre consentement avant la réception de ce retrait.

Vous pouvez également déposer une plainte concernant notre traitement de vos informations personnelles auprès de votre autorité locale de protection des données.

Communications commerciales

Nous ne vous enverrons des communications commerciales par courriel ou par d’autres moyens de communication que si vous avez consenti à ce que nous le fassions.

 

Nous vous proposerons une case à cocher sur les formulaires que nous utilisons pour recueillir vos informations personnelles. Si vous acceptez de recevoir des communications marketing, vous devrez cocher cette case. Lorsque nous vous envoyons des communications commerciales par courriel, vous pouvez choisir de ne pas recevoir d’autres communications commerciales en cliquant sur la fonction « désabonnement » ou « désinscription » du courriel. En outre, vous pouvez également exercer votre droit de refus en tout temps en nous contactant à l’adresse privacy@people20.com et en fournissant les informations suivantes : votre nom, votre adresse électronique, un numéro de téléphone, les communications commerciales que vous souhaitez ne plus recevoir.

Modifications du présent avis

Les termes de cet avis peuvent être modifiés de manière ponctuelle. Nous publierons toute modification importante du présent avis par le biais d’avis appropriés, soit sur ce site Web, soit en vous contactant par d’autres moyens de communication.

Contact

Les questions, commentaires et demandes concernant cet avis de confidentialité sont les bienvenus et doivent être adressés à privacy@people20.com   

Vous pouvez demander une copie des mécanismes relatifs à un transfert spécifique de vos informations personnelles en contactant privacy@people20.com 

Vous pouvez également nous contacter par voie postale à l’un des bureaux suivants

Amérique :

People2.0

People2.0

People2.0

C/O Bureau de la protection de la vie privée

C/O Bureau de la protection de la vie privée

C/O Bureau de la protection de la vie privée

2520 Renaissance Blvd

7685 Hurontario Street

Rua Fernandes Tourinho 264

Suite 130

Suite 600

9th andar Funcionarios

King of Prussia, PA 19406

Brampton, ON LGW OB4

30012-000 Belo Horizonte MG

États-Unis

Canada

Brésil

   

Europe et Royaume-Uni:

People2.0

People2.0

People2.0

C/O Bureau de la protection de la vie privée

C/O Bureau de la protection de la vie privée

C/O Bureau de la protection de la vie privée

Donauweg 10

60 Gainsford Street

2074 Marin-Epagnier

1043 AJ Amsterdam

Londres

Suisse

Pays-Bas

SE1 2NY

 
 

Royaume-Uni

 
   

Asie-Pacifique:

People2.0

People2.0

People2.0

People2.0

Niveau 24

65 Chulia Street

Suite 1B-2-3, Block 1B, Plaza Sentral

“The Generator” Level 1

150 Lonsdale Street

#46-00 OCBC Centre

Jalan Stesen

22-28 Customs Street

Melbourne VIC, 3000

Singapour 049513

Sentral 5 Kuala Lumpur Sentral

East Auckland 1010

Australie

 

50470 Kuala Lumpur

Nouvelle Zélande

  

Malaisie

 

compliance.apac@people20.com

compliance.apac@people20.com

compliance.apac@people20.com

compliance.apac@people20.com

    

 

People2.0

People2.0 

Niveau 27

C/O Bureau de la protection de la vie privée

World Wide House

#1-8-505/E/D/A

9 Des Voeux Road Central 

Prakesh Nagar

Central Hong Kong 

Hyderabad-500016

 

Telangana, Inde

  

compliance.apac@people20.com

compliance.apac@people20.com



People2.0 Canada

Accessibility Plan 2021-2024

 

Message from the President

People2.0 is committed to serving all individuals with respect and dignity. Part of this commitment is ensuring that people with disabilities have the resources and access they require in order to participate as employees, clients, and members of the general public who are interested in learning more about our services.

Our Accessibility plan outlines our planned activities and confirms our commitment to ensuring an accessible, welcoming environment for everyone.

Steve Schaus

President

 

Introduction

People2.0 strives to meet the needs of its employees and customers with disabilities and is working diligently to remove and prevent barriers to accessibility.

Our organization is committed to fulfilling the requirements under the Accessibility for Ontarians with Disabilities Act. This accessibility plan outlines the steps People2.0 is taking to meet those requirements and to improve opportunities for individuals with disabilities.

As other provinces and territories develop their own accessibility legislation, People2.0 will ensure that our accessibility activities meet or exceed compliance requirements in all areas for all employees, regardless of location.

People2.0 is committed to a framework for change that begins with articulating a vision of inclusion based on research and self-reflection. We will implement strategies, policies, and practices inspired by that vision, including addressing the organization’s public image and information (communications). We will continuously improve through an on-going process of evaluation and change.

An inclusive approach will be thoroughly integrated into the organization’s on-going activities, operations, and relationships. People2.0 will make every effort to identify and remove barriers to inclusion.

People2.0 is committed to employment diversity with respect to all aspects of employment. Accordingly, all decisions regarding recruitment, hiring, promotion, compensation, employee development decisions such as training, and all other terms and conditions of employment, will be made without regard to race, religious beliefs, colour, gender, sexual orientation, marital status, physical and mental disability, age, ancestry or place of origin.

People2.0 will make every effort to make its employee workforce representative and reflective of the communities in which its services are provided. The People2.0 will endeavour to ensure that the workplace, all policies, procedures, and practices are free of deliberate or unintentional (systemic) barriers so that no one is disadvantaged.

Our Human Resources department is embarking on the development of a new 3-year strategy to build on current accessibility achievements. This new strategy will enhance training, access to information and strengthen our commitment through action.

 

Section One: Past Achievements to Remove and Prevent Barriers

Below are some highlights from past accessibility initiatives. They have incorporated compliance to legislation and set the baseline for our new accessibility plan.

Customer Service

  • Provided accessible materials to clients in appropriate formats
  • Ensured that access to physical locations met legislated accessibility requirements
  • Implemented client suggestions to improve accessibility offerings

Information and Communications

  • Ensured that clients, employees, and the general public are aware of our accessibility offerings
  • Provided information regarding service outages, planned construction, and alternative access points
  • Provided a dedicated contact for information and issues

Employment

  • Worked with employees on customized return to work programs
  • Offered accessibility equipment/assistive devices to staff as required
  • Provided materials in accessible formats upon request at all stages of the employment, from applicants to accommodation requests for existing employees

Other

  • Training new and existing employees on the Ontario human rights and accessibility laws.

Section Two: Strategies and Actions

The following plan outlines the accessibility commitment and actions of the organization. More detailed information on the activities and objectives are outlined in the Human Resources 3-year strategy on accessibility in the workplace.

 

Customer Service

People2.0 is committed to providing accessible customer service to people with disabilities. This means that we will provide services to people with disabilities with the same high quality and timeliness as others.

Actions

Responsibility

Frequency

Completion Date

Review and plan actions items from results of annual client survey.

Operations

Annual

October 2022, 2023

Provide information and tools to clients as required to fulfill accessibility requests.

Operations/Human Resources

On-going

On-going

Incorporate feedback from all sources, formal and informal in to planning activities for each year to enhance client services.

Operations/Human Resources

Annual

October 2022, 2023

Provide active offer to clients on accessibility options and services,

Operations

On-going

On-going

Track service outages and proactively notify clients of alternative strategies until resolved.

Operations

On-going

On-going

 

Information and Communications

People2.0 is committed to making our information and communications accessible to people with disabilities.

Actions

Resources

Responsibility

Completion Date

Employee Survey on accessibility.

Human Resources

Annual

September 2022, 2023

Client Survey on accessibility.

Human Resources

Annual

September 2022, 2023

Annual communication from the President on commitment to accessibility.

President

Annual

January 2022, 2023

Reminders from Human Resources to managers and employees about accessibility rights and obligations.

Human Resources

2 times per year

2 times per year

All accessibility information posted on intranet with frequent updates to align with best practices and legislative compliance.

Human Resources

On-going

On-going

Review of client and employee accessibility request tracking to identify gaps and trends for the upcoming planning year.

Human Resources

Annual

November 30, 2021, 2022, 2023

Submit accessibility report to senior management for review, action, and inclusion in the organization’s annual report as applicable.

Human Resources

Annual

January 2022, 2023

Posting of initial accessibility plan on the website as well as annual updates on progress.

IT

Annual

January 2022, 2023, 2024

 

Employment

People2.0 is committed to fair and accessible employment practices. Job advertisements will indicate that the organization will meet the needs of people with disabilities, including receiving job postings and descriptions in alternative formats and accommodations as it relates to the interview process. Candidates will also be asked upon hire if they require any workplace accommodation in order to support them in their new role, and the appropriate resources will be provided.

Employees have a right to a fully accessible workplace. People2.0 is committed to an accessible workplace and will collaborate with employees to ensure that they have the tools and support necessary to be successful at work.

Actions

Responsibility

Frequency

Completion Date

Review and refresh existing accessibility policies to ensure compliance in all areas and seek enhancements to improve employee experience based on industry best practices and employee feedback.

Human Resources

Annual

June 30, 2021, 2022, 2023

Audit of Employee HR templates to ensure compliance and seek enhancements to improve the employee experience.

Human Resources

Annual

June 30, 2021, 2022, 2023

Review of all posted materials to ensure WCAG 2.0 compliance on intranet site.

IT

On-going

On-going

Provide active offers to all potential candidates regarding accessibility at all stages of the recruitment process.

Human Resources

On-going

On-going

Provide dedicated, on-going support to employees to ensure that employees have the necessary accessibility tools to be successful at work.

Human Resources

On-going

On-going

Active offer by managers to all employees to ensure that employees are aware of tools and support for accessibility.

All Management

On-going

On-going

 

Training

People2.0 is committed to providing training in the requirements of Ontario’s accessibility laws and the Ontario Human Rights Code as it applies to people with disabilities.

Actions

Responsibility

Frequency

Completion Date

Implementation of Learning Management System (LMS) and new AODA training courses.

Human Resources

One Time

2021

New module/refresher training.

Human Resources

Annual

On-going

Requirement for accessibility objectives for all management as part of performance management expectations.

All Management

Annual

On-going

Annual review of training results to ensure compliance to targets.

Human Resources

Annual

June 30, 2021, 2022, 2023

Environmental scan and review of industry best practices to ensure that accessibility training is best in class and is in compliance with legislation.

Human Resources

Annual

June 30, 2021, 2022, 2023

Ensure that IT staff/service providers have appropriate WCAG training, including any new IT hires, during the course of each year.

IT

Annual

December 31, 2021, 2022, 2023

 

Design of Public Spaces

People2.0 is committed to ensuring that our work premises are accessible to everyone. Where there are plans to renovate existing locations or secure new office space, we will ensure that accessibility is at the forefront of design. At a minimum, we will inspect our physical locations annually to ensure compliance with legislation and look for opportunities to enhance accessibility.

People2.0 will continue to ensure that procedures are in place to prevent service disruptions to the accessible parts of our public spaces and provide the necessary alternatives should a disruption occur.

 

Actions

Responsibility

Frequency

Completion Date

Review of public and employee spaces to ensure alignment with legislation.

Operations

Annual

November 30, 2021, 2022, 2023

Review Client and Employee surveys to identify opportunities to enhance accessibility.

Operations

Annual

November 30, 2021, 2022, 2023

Refer any feedback received from clients and employees on an on-going basis to ensure that enhancements to physical locations are communicated to Operations for planning and implementation in addition to annual inspections.

Human Resources

On-going

On-going

 

Other

Actions

Responsibility

Frequency

Completion Date

3-year Accessibility Strategy Refresh.

Human Resources

Every 3 years

December 2021

Accessibility Annual Report.

Human Resources

Annual

January 2022, 2023

 

For More Information

For more information on this accessibility plan or to request accessible forms of this or other documents, please contact the HR Department at HRCanada@people20.com.

 

 

 
 





California Consumer Privacy Act Notice (CCPA)

July 25, 2022

This California Resident Privacy Notice supplements the information and disclosures contained in our Privacy Notice. It applies to individuals who are residents of the state of California from whom we collect Personal Information as a business under the CCPA.

What Personal Information do we collect?

Category of personal data

Data Collected 

Identity Information

Name, address, email address, etc..

Personal information as per California Customer Records statute

Name, address, phone number, etc.. 

Internet or other similar network activity

IP Address, URLs, website history, etc..

Geolocation

General Geolocation info, etc..

Professional or employment-related information

Company, Job Title, Occupation, Location, etc..

Categories of Personal Information we collect may include your full name, email address, contact telephone numbers, and other information necessary to provide additional information or services. It may also include work information such as job title and other business or company information, including, but not limited to, State and Country of company residence, occupation, industry, and/or any other information needed respond to your request.

How do we collect your information?

    • Directly from you when you visit our websites, tradeshows, fill out information requests
  • Indirectly from our third-party service providers, through social media websites and other service providers that we connect with in order to conduct our business or provide services, government entities from which public records are obtained, or consumer data resellers.

How we use your personal information?

Your personal information will be collected and handled by us for the following purposes:

  • to provide you with the services you expect us to
  • to best tailor content and resources according to your preferences.
  • to respond to your request or questions when you contact us.
  • with your consent we may also use your contact data for direct marketing to inform you about services/products/events etc that might be of interest to you (we will communicate by email, telephone, mail and/or other communication methods)
  • to send to you other information – such as People2.0 UK&I upcoming events or newsletters – that may be of interest to you.
  • to help us create, publish, and improve content most relevant to you.
  • to ensure that the content provided through the Website is presented in the most effective manner for you and for your device.
  • to allow you to participate in interactive features of our website, when you choose to do so.
  • to further develop and improve the Website and systems to better serve you. This mainly takes place in the context of new IT systems and processes so that information about you may be used in the testing of those new IT systems and processes where dummy data cannot fully replicate the operation of the new IT system.
  • to perform analytical research on our prospective client and candidate base, including the content, and the services/products they are interested in
  • to transfer data to third parties (see below)
  • where necessary, to comply with any legal obligation; and
  • we may also process your information to:
  1. investigate or respond to incidents and complaints
  2. comply with obligations and rights and cooperate with investigations carried out by the police, government or regulators.

Disclosure to Third parties

We may disclose your personal information to third parties for a business purpose. When we disclose personal information for a business purpose, we enter a contract that describes the specific processing purposes and restricts to the third party to only processing the data in accordance with the contractual purpose and also binds the third party to maintaining the confidentiality of the personal data. 

Types of third parties we share data with:

  • Service Providers

Sales of Personal Information:

In the preceding 12 months the People2.0 and its affiliates has not sold personal information.

Your California Privacy Rights

If you are a California resident, you may exercise the following rights:

  • Right to Know and Access. You may submit a verifiable request for information regarding the: (1) categories of Personal Information collected, sold, or disclosed by us; (2) purposes for which categories of Personal Information are collected or sold by us; (3) categories of sources from which we collect Personal Information; (4) categories of third parties with whom we disclosed or sold Personal Information; and (5) specific pieces of Personal Information we have collected about you during the past twelve months.
  • Right to Delete. Subject to certain exceptions, you may submit a verifiable request that we delete Personal Information about you that we have collected from you.
  • Verification. Requests for access to or deletion of Personal Information are subject to our ability to reasonably verify your identity in light of the information requested and pursuant to relevant CCPA requirements, limitations, and regulations. To verify your access or deletion request, please provide us with your full name, email address, and phone number, and we will let you know if we need any additional information to verify your request.
  • Right to Opt Out. In some circumstances, you may opt out of the sale of your Personal Information. We do not sell your Personal Information.
  • Right to Equal Service and Price. You have the right not to receive discriminatory treatment for the exercise of your CCPA privacy rights, subject to certain limitations.
  • Shine the Light. We do not rent, sell, or share Personal Information with nonaffiliated companies for their direct marketing uses as contemplated by California’s “Shine the Light” law (Civil Code § 1798.83), unless we have your permission.

Submit Requests. To exercise your rights under the CCPA:

People2.0 

C/O Privacy Office 

2520 Renaissance Blvd

Suite 130

King of Prussia, PA 19406

Authorizing an Agent. If you are acting as an authorized agent, to make a request to know or delete on behalf of a California resident, please send a written authorization signed by the resident to us via the email or postal address provided in the Contact Information section above. We may also require the resident to verify their identity or confirm that they provided you permission to submit the request.

Modern Slavery Statement Act 2020

September 27, 2022

INTRODUCTION 

This statement is made as part of People2.0 (Group) UK Limited’s (“People2.0 UK”) commitment to  eliminating the exploitation of people under the Modern Slavery Act (2015). People2.0 UK is committed  to supporting ethical and compliant practices in the provision of our services. This statement is published  in accordance with section 54 of the Act.  

OUR BUSINESS 

People2.0 UK is a payroll and compliance company and is the parent company of People2.0 UK, Ireland,  Sweden, Norway, Denmark, Germany and Finland companies. People2.0 UK are part of a global group,  and the ultimate parent company is People2.0 Global, LLC, which is based in the United States of  America.  

People2.0 UK’s office is based in London and within the People2.0 UK group we have two other offices  located in Berlin and Antwerp. We provide global flexible workforce solutions across for recruitment  agencies and clients, and pride ourselves on offering compliant services in line with local and global  legislation. 

We value transparency and compliant employment practices based on honesty and integrity and aim to  provide a quality trustworthy service.  

OUR SUPPLY CHAINS 

We work closely with recruitment agency partners, who source contractors for placements with clients.  Our external business supply chain involves engaging with contractors, agency and clients for the supply  of the contractor’s services to clients. Our internal supply chain relates to our office facilities such as IT,  telecoms, refreshments, and cleaning services.  

OUR POLICIES ON SLAVERY AND HUMAN TRAFFICKING 

We are committed to ensuring that there is no modern slavery or human trafficking in our supply chains, or in any part of our business. Our Anti-Slavery Policy reflects our commitment to acting ethically and  with integrity in all our business relationships and to implementing and enforcing effective systems and  controls to ensure slavery and human trafficking is not taking place anywhere in out supply chains and  partnerships.  

We value partnerships and suppliers who support these principles and impart our attitude towards  compliance to the organisations we work with. We recognise the importance of this ethos within the  recruitment sector and can demonstrate our commitment to compliance through the following steps.  These include:- 

  • award of sector specific employer accreditations; 
  • award of country specific temporary worker licencing authorisations; 
  • membership of employment organisations; 
  • adherence to specific collective agreements; 
  • adherence to health and safety audits;
  • adherence to financial audits; 
  • assessment of working environments; 
  • adherence to minimum wage regulations; 
  • regular communication and contact with contractors, agencies and clients; 
  • adherence to working time regulations; and 
  • requiring contractual commitments from our partners to modern slavery legislation.

DUE DILIGENCE PROCESSES FOR SLAVERY AND HUMAN TRAFFICKING 

As part of our initiative to identify and mitigate risk, we have multiple legal teams based across our  European offices and work closely with local lawyers and accountants in each jurisdiction in which we  operate to ensure that we are engaging employees and contractors compliantly in line with local labour  laws. Our legal teams work closely with the sales and operations departments to ensure compliance  alignment. This enables us to work collaboratively to:- 

  • Identify and assess potential risk areas in our supply chains. 
  • Mitigate the risk of slavery and human trafficking occurring in our supply chains. 
  • Monitor potential risk areas in our supply chains. 
  • Protect against illegal working practices.

In relation to our internal suppliers, we engage with recognised telecoms and facilities providers, ethical  local food suppliers, and local cleaning providers with whom we have a long-standing relationship.  

RISK ASSESSMENT & MEASURING EFFECTIVENESS 

People2.0 UK regularly assesses the risks of non-compliance when engaging with new business deals to ensure it provides the highest standard of service. We work collaboratively from a compliance  perspective with individuals across the following departments in order to ensure all those in our supply  chain and contractors adhere to our values 

  • Legal 
  • Audit and compliance 
  • Finance 
  • Operations 
  • Sales 

People2.0 UK measure the effectiveness of the steps it takes by educating internal staff and external  partners in relation to labour compliance, reviewing internal policies and procedures and monitoring  feedback.  

TRAINING 

To ensure a high level of understanding of the risks of modern slavery and human trafficking in our supply  chains and our business, we will continue to educate our staff.  

FUTURE STEPS AND REVIEW  

People2.0 UK believes in seeking continuous improvement opportunities to raising standards. We will  continuously develop our policies, procedures and training to support our compliance responsibilities. 

View here or on their site: Transparency in Coverage – UHC

View here or on their site: Transparency in Coverage – SisCo